Po pierwsze: Gratulacje! Zdanie egzaminu, nieważne, czy pierwszego – na patent ŻEGLARZA JACHTOWEGO, czy drugiego – JACHTOWEGO STERNIKA MORSKIEGO, a może STERNIKA MOTOROWODNEGO, to zawsze powód do dumy i wstęp do jakiegoś nowego świata, który teraz stoi przed Tobą otworem. Po zdanym egzaminie otrzymujesz od komisji zaświadczenie o zdaniu egzaminu potwierdzającego posiadanie wiedzy i umiejętności z zakresu np. żeglarstwa. Aby „wymienić” je na patent potrzebujesz jeszcze: 1. Wniosku o wydanie patentu PZŻ Wchodzimy na stronę https://patenty.pya.org.pl/ i uzupełniamy formularze tymi samymi danymi, które podaliśmy komisji egzaminacyjnej (czyli tymi, które mamy na zaświadczeniu). Po uzupełnieniu danych strona przekierowuje nas do płatności. 2. Dowodu wpłaty za wydanie patentu. Wraz z kosztami przesyłki jest to 50 zł lub 25 zł dla uczniów i studentów do 26 roku życia. Po uiszczeniu opłaty zapisujemy na dysku i drukujemy wniosek do PZŻ oraz potwierdzenie wpłaty. 3. Zdjęcia 3,5 x 4,5 cm (takiego jak do dokumentów, niekoniecznie takiego jak do dowodu osobistego). 4. Ksera legitymacji szkolnej lub studenckiej. Jeżeli korzystasz ze zniżki na wydanie patentu (25zł zamiast 50zł, musisz dołączyć ksero legitymacji do wniosku).* 5. Jeżeli masz mniej niż 18 lat, potrzebujesz jeszcze tego: https://patenty.pya.org.pl/* _______ * – dotyczy osób niepełnoletnich lub uczących się do 26 roku życia.
Wszystko wsadzasz do koperty i wysyłasz na adres:
Polski Związek Żeglarski, al. ks. J. Poniatowskiego 1, 03-901 Warszawa